Drömmar

Vi har bott i vårt hus i tre års tid ganska exakt. Det enda vi har gjort är att vi tapetserat om vardagsrummet. Det har inte funnits något annat behov.

Maken har sedan inflyttningen pratat om att sätta in skjutdörrar i glas mot baksidan. Jag har alltid vägrat. Istället har vi börjat fundera på köket. Jag gillar inte tapeten och vi vill flytta kyl & frys och då måste alla maskiner möbleras om och nya skåp köpas in... vilket innebär att det lilla projektet blir ganska stort och väldigt dyrt. Men inget måste. Så än så länge är det bara tankar.

Idag ändrade jag mig angående altandörr. Med ett krav. Att vi gör halva vardagsrummet till vårt sovrum. Det har varit ett rum där och de förra ägarna tog bort väggen. Jag har alltid pratat om att ha ett bibliotek där men man kan ju få ändra sig... ;-)

I och med dessa planer så kan rummet vi tänkte ha som sovrum bli ett rum för skapande/bibliotek. Det är ju det ljusaste rummet i hela huset så varför inte. Arbetsrummet uppe gör vi till förråd.

Åh... Jag vill börja nu. Kruxet... Att vi inte vill att barnen ska sova där uppe själva just nu. Främst med tanke på minstingen. Så det är ungefär två år bort vi pratar om nu. Två år! En evighet men ändå inte. ;-)

1 kommentar:

Gnistra i Norr sa...

Två år låter långt bort, men tänk tillbaka två år...hur nyss var inte det? Kommer bli kanon!