Fröken pysslig

Min dotter är otrolig när det gäller pyssel. Trots att hon är en sån person som sällan kan sitta still och älskar liv och rörelse så gillar hon även att pyssla.

Hon skapar otroliga saker med bara en massa skräp i mina ögon. På dagis har hon använt limpistolen och gjort små hus av små kartonger och gett till sina kompisar. Hemma är det inte samma verkstad. Vid midsommar plockade hon blommor och gjorde olika buketter. Pratade då om hur kul det skulle vara att bli florist.

I Umeå hälsade vi på hos min faster. Där kom hon på skapelsen på bilden. En spik och en massa blomblad blev till en ny blomma. Riktigt fin också.

Vad gör man med en sån skaparsjäl? Som borde ha en hel verkstad att jobba i. När allt vi ser som skräp och vill slänga kan i hennes ögon användas till en massa saker. Hur hjälper jag henne när jag inte ens kan hjälpa mig själv i mitt skapande?

Inga kommentarer: