Tisdag

Dagvild som jag är den här sommaren så trodde jag att det var onsdag idag. Men det är ju tisdag.

Försökte mig på att lösa en soduko i solstolen på förmiddan när barnen lekte. Det gick inte så bra. Att räkna hur många hopp dottern hoppade med hopprepet (igår var det fyra och idag 25) och springa efter lillskruttan gjorde att jag tillslut gav upp.

Istället satte jag igång med att rensa stenplattor med morakniv. Perfekt sysselsättning. En paus då och då gjorde ingenting. Krävde inte så mycket koncentration heller. Träffade på en hel del sura insekter: Tre olika skalbaggar, myror och en rejält ilsken mask.

Skickade en bild till min syster som undrade om jag hade lagt en till rad med stenplattor. Nej, de låg ju under gräset... :-)

Jag har även hunnit med en promenad med vagnen (och minsting) och hälsat på vännen på kvarts för en liten thestund. Jag är väldigt nöjd med min dag.

Tre dagar kvar till maken får semester...

Inga kommentarer: