Syprojekt


Igår var det då dags för den stora sydagen. Tyget och bok med mönster fixat. Det var bara att börja. Jag kände mig mest i vägen men nålade och strök med strykjärnet. Min "sylärare" sydde så det osade om maskinen. På bilden ser ni resultatet. En kjol till dottern.

Tygerna och banden vi hittat var helt underbara. Maken tyckte däremot att det var en pajaskjol och rynkade på näsan. Dottern gillade den. Men vi måste sy om den lite då den var lite tight i midjan med det är nog inga problem.






Jag kunde inte somna igår då det snurrade av en massa syprojekt jag nu vill prova på. Det såg ju inte alldeles omöjligt ut att sy. Bara man vågar och jag vågar ju en massa annat så...

Sewing project: Yesterday we sew a skirt for my daughter.

3 kommentarer:

mary-ann sa...

klart du skal våga!! va bara nog grann när du ritar och klipper samt läs instruktionerna på mönstret så går det hur bra som helst :)) lycka till.

Linda sa...

Åh vilka härliga mönster och färger! Kul med nya kreativa projekt!!
Kram!

Gnistra i Norr sa...

Klart du kan! Den är verkligen en riktig karamell.