Sängöverkast

I dagens morgontidning har de ett hemmahos-reportage och ett
"drömtorp" visas upp. På en av bilderna visas ett sovrum och jag hajar
till. På sängen ligger nämligen ett likadant sängöverkast som jag
virkade för tjugo år sedan (när jag var tonåring.).Idag ligger det i
förrådet. Jag har inte hjärta att slänga det. Det tog mig ett
sommarlov att virka minns jag och var jättekul att göra. Jag har till
och med kvar mönstret som jag rev ut från en av farmors
veckotidningar. Då tyckte jag att det var tidlöst och det stämmer ju
faktiskt. Inget romantiskt blommigt. Enkelt. Kul att se ett likadant.
:o)

Bedspread: An article in the daily newspaper have some pictures of a little summer cottage. In one of the pictures a bedspread is seen. I have the same bedspread lying in the storeroom. I made it (crochet) when I was a teenager for twenty years ago...

Inga kommentarer: