Tankar från pulkabacken

Igår fick jag en riktigt rolig utmaning. Tack Ankie! Nu längtar jag
hem till mina pennor. Vi har bara några dagar kvar att njuta av lugnet
här i fjällen först.

Fast idag blev det mindre njutning. Jag och stortjejen gick till
pulkabacken och åkte stjärtlapp och plötsligt vällde det in en stor
mängd norska skolungdomar med medföljande lärare. Gissa om de tog
sig plats. Lärarna satte sig ned i en klump och ungdomarna var...
ungdomar. Det kändes mindre bra i min mage att se allt på håll.

Maken vill att jag tänker mer på de roliga stunderna som läraren
har och anledningen till varför jag blev lärare. Många lärare
njuter ju av de där friluftsdagarna när man kan sitta och lapa sol
medans ungdomarna springer av sig... Men jag gillar
klassrumssituationen jag. Att lära ut. Inte att gå på utflykt.
Hahaha, det är riktigt konstigt att jag har no som andraämne i min
lärarexamen...

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: