Fotografen Emma

Jag har väl berättat tidigare om min dotters vilja att låna min kamera? Jag tänkte visa några av hennes bilder i det här inlägget. De är riktigt fina - tycker jag. Hon fotar det hon tycker är viktigt och bra. Alla bilder på mamsen och pappsen som hon tar kommer jag däremot inte att lägga ut. Och de är många! Sedan vågar jag inte sätta ut bilder på vårt stökiga hem, det är många sådana bilder också. Det är helt och hållet hon som bestämmer när och vad som ska fotas (hm, hon är snart tre år). Jag sitter oftast med datorn i knäet och har ingen aning om vad hon hittar på med kameran. :o)

Here we go!


Här är en bild på tvn och programmet som går varje morgon och kväll (med blandat intresse). Jag tycker det är riktigt bra barnprogram. :o)



Det senaste sällskapsspelet hon fick var Domino och det går riktigt bra att spela (och att fota).


En bild på sambons kaffekopp. Här var hon nära att doppa hela kameran i kaffet men jag hann stopppa henne.




Min gamla kulram är inte så värst populär som leksak men den är fin i hennes rum.



Ordning och reda med klossar och leksaker... Ovanlig syn, klart det måste fotas. :o)



Och en av sambons gitarrer. Något hon gillar att spela på men hon har istället fått ta min gitarr att plinka på - det gör mindre om den går sönder.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Wow! Vad kul det var med bilder som Emma tagit! Det blev liksom en annan dimension, foton ur hennes perspektiv liksom!
Och hallå, vadå "stökigt hem"? Dokumenterade inte jag en närbild på en av våra Fiatussar? :o)

Anna W sa...

Ja, visst är det kul!

Vad du än säger om Fiatussen så tror jag att den var iscensatt. Du har hittat den bakom tvbänken eller under kylen och lagt den fint på mattan för att fota. :oP

Anonym sa...

Hahaha! Jag får nog ta en bild när vårt hem övergått till sitt "normala" efter visningarna :o) Och du såg väl den dammiga hyllan? Brr! Definitivt inte iscensatt! Hihi!