Ett två tre rött ljus



Bilden är tagen från www.fotoakuten.se

Jag hade en stressig morgon idag. Att lämna på dagis och hinna i tid till första lektionen klockan kvart över åtta brukar inte vara några problem. Men idag. Suck. ALLA rödljus jag kan träffa på slog till rött just när jag kom. Och då menar jag alla. Till och med tågbommarna föll ned strax framför mig där jag kom cyklandes. Två minuter innan lektionsstart kom jag inspringandes i klassrummet. Det är intressant hur viktigt det är att allt klaffar när man har så kort väg till jobbet. Stopp och start är det som tar tid känns det som.

Nu ska jag vara ledig i två dagar, om man räknar bort de två timmar jag ska in och jobba på fredag. Renovering av vardagsrummet är det som gäller och vi har förberett det under kvällen. Imorgon ska jag måla väggar. Jag ska måla hela världen lilla mamma, full av solsken och behag. Att det regnar och är grått det gör detsamma, du ska solsken i ditt fönster ändå haaaaa. Alla blommorna du gärna ville köpa, lilla mamma jag ska måla dem till dig... :o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh, det är så stressande och frustrerande när trafiken är emot en när man verkligen inte har tid!
Lycka till med målningen! Kul med nytt!

Anna W sa...

Tack! Det ska bli roligt att fräscha till litegrann. :o)