Nytt jobb



Jag ska vikariera ett år som matematiklärare på ett gymnasium. Det kommer att bli ett intressant år med undervisning, mentorskap och allt runtomkring. Vi var sex nyanställda som fick en slags introduktion om skolan idag. Hjärnan kunde inte ta in mer information när vi slutade för dagen.

Jag var riktigt trött i huvudet när jag cyklade hem. Jag glömde cykelhjälmen och jag hoppas den ligger på mitt nya skrivbord - bredvid min sprillarns nya bärbara dator som jag inte ens tagit ur kartongen. Det blir det första jag gör imorgon.

Ikväll ska jag (om jag inte somnar innan dess) sy några korsstygn har jag tänkt.

Bilden ovan hittade jag på kunskapsbanken.net

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, vilken bra bild! Ger mig lite flashbacks! :o)
Mycket så här i början, så låt det ta den tid som krävs. Ingen får grepp om allt med en gång!
Kraam!