Bloggar från jobbet



Kul, nu har datorn kommit igång på riktigt. Jag kan spara alla viktiga dokument jag har skrivit idag. Eh. Jag har mest stirrat ut på vårt minikontorslandskap och insett att jag både kommer att sakna mitt egna kontor på förra jobbet och inte. Jag är nästan i chock över hur sociala alla är här och imorgon kommer alla andra "gamla" lärare.

Det blev inte sytt igår. Däremot satt jag och funderade på bra saker jag behöver. Nåldyna. Jag har tusen brodernålar som behöver någonstans att vara. Pennfack. Hur kul vore det inte att ha ett broderat pennfack för alla mina underbara pennor - som jag bara måste införskaffa till jobbet. En kollega här har på sitt skrivbord en hel låda med tuschpennor. Jag vill också ha! Jag vet inte om jag behöver det men ändå... Plus en massa annat. Jag var rätt speedad igår över att ha överlevt den första dagen. Idag känner jag mig lugnare - vilket jag inte trodde efter att ha lämnat stintan på dagis. Jag var rejält irriterad på allt och alla. Stintan satt och sparkade mig på fötterna medans jag cyklade (trots att hennes fötter var fastspända). När vi väl var framme på dagis fnissade hon och sa "jag sparkade dig"... Grrrr. Jag hoppas på en lugnare morgon imorgon.


Inga kommentarer: