Lägesrapport




Jag har lite handarbetsångest för närvarande. Tröjan som var på gång med garnet ovan är uppriven och består nu av ett enda stort garnnystan. Mitt amigurumiprojekt ligger och väntar på att få fyllas och avslutas och jag har virkat en mössa. Det känns ändå inte riktigt bra. Det kliar i fingrarna, jag vill göra allt mycket fortare och bättre. Att handarbeta är mer av en långsam väg mot lyckan och när jag är så här ivrig blir det inte riktigt rätt hur jag än gör.


Vi har fixat i min lilla hörna. Sambon har byggt och borrat för att kunna stoppa undan modem och router och jag har köpt en liten pall i plexiglas för att ställa den bärbara datorn på och sedan hittade jag även lådor i plexiglas att förvara garn och projekt i. Det blev helt perfekt. Nu kan min hobby synas utan att "ligga och skräpa" här hemma.


Jag har inte bestämt hur jag ska göra med tröjprojektet. Om jag ska försöka igen med samma mönster eller leta upp något nytt. Jag har lust att pröva på något annat istället. Minsann.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka mysiga färger i nystanet! Du får allt att låta så enkelt, "stickade en mössa istället"! Jag är så avis! Och det blir så himla bra ändå, även om du inte är nöjd. Gör du beställningsjobb?? :o)
Kraaam!

Anna W sa...

Inga beställninsgjobb än så länge -eller det är klart, beror på vad det gäller. Har du något förslag? ;o)