Seeegt

Stoppningen av den virkade katten går segt. Jag har haft lite trubbel med att hitta bra tyngd i baken på kattrackarn och det blev inte bra nu heller. Men nu får det vara som det blev. Jag har uppdaterat bloggens länkar idag och tagit bort de bloggar jag tappat intresset för och lagt till några nya. Så snart katten blir klar kommer det bilder - promise.

Jag har läst ut två böcker den här veckan. Bitterfittan av Maria Sveland och Nästa sak på min lista av Jill Smolinski. Bitterfittan innehöll en hel del om jämställdhet i familjen och mammarollens funderingar (jaget versus mamman). Det som fastnade efter att ha läst boken var främst hennes text kring mannens förmåga att inte höra, inte komma ihåg och kunna släppa all kontroll kontra kvinnans förmåga att höra allt, komma ihåg allt och ha total kontroll - saker jag ständigt jobbar med för egen del. Hehe. Nästa sak på min lista var lättläst. Nästan så det kändes som jag läst boken tidigare för jag kunde räkna ut hur det skulle sluta samt en massa små detaljer i boken innan de hände - vilket är läskigt de gånger det händer. På boken stod det att den skulle vara tankeväckande och rolig. Jag kan inte hålla med om det. Men det var en må bra bok - för mig i alla fall. Nu har jag börjat på Katarina Wennstams Smuts. Hundra sidor in i boken så tycker jag den är riktigt bra skriven, smått otäckt tema däremot - trafficking och sexköp.

Inga kommentarer: