Grrr

På jobbet började jag äntligen skriva idag. Jag skrev och skrev. Temat var besvikelse insåg jag efter ett tag. Stämningen på jobbet påverkar mig. Kan tänkas att jag är lite irriterad på grund av beskedet att jag inte har behörighet att undervisa på gymnasiet trots ämnesbehörighet, lärarutbildning (för grundskolan) samt en licentiatexamen i ämnet. Visst att det är bra att de vill rensa bland ickebehöriga lärare - men det borde finnas möjlighet för en sån som jag. Jag vill bara undervisa i ett ämne och helst på gymnasiet.

Jobbigt var det att komma hem idag och hitta ett brev från folkhögskolan. Du är antagen till konstlinjen åk 1. Men... jag tackade ja till mitt vikariat på gymnasieskolan igår. Grrrr. Självklart ska jag tacka nej till platsen på konstlinjen och kommer sedan att rama in antagningsbeskedet och stolt visa mina framtida barnbarn. Det kanske inte är orimligt att jag kommer in på distanskursen jag sökt i textilslöjd på halvfart ändå. Hoppas hoppas.

Det blev inget broderande igår, jag såg ju på fotbollen och jag var bara tvungen att fokusera på bollen. Lite komiskt var det när flera spelare i slutet av matchen blev stumma i benen, fick krampkänningar och ville göra byten - det där var bara första matchen, hur ska de orka fler var min tanke. Hehe. Men kul var det att de vann. Grattis!

Inga kommentarer: