Vill ha!

När jag handlar kläder går jag runt och spanar efter färger jag gillar. Hittar jag något går jag sedan på känseln. Det måste vara mjukt. Aldrig att jag tar på mig ett stickigt plagg. Visst att jag har försökt många gånger men plaggen har då oftast fått ligga kvar i garderoben - oberoende av pris. Medge att garnet på bilden har en underbar färg. Blågrå. Sedan ser det otroligt bomullsmjukt ut. Precis vad jag vill ha just nu!

Jag har suttit en del med min projektbok plus att jag broderat lite de sista kvällarna. Projektboken växer. Det är där jag samlar bilder, skriver någon kommentar och planer om förändringar eller tankar kring möjliga framtida projekt. Det är riktigt roligt att sammanställa. Mitt mastodontprojekt (stickad sak) ligger och samlar damm. Jag ville ha klart det till sommaren och tar jag mig bara i kragen skulle det kunna gå.

Inga kommentarer: