Vad tusan

Idag på morgonen bubblade det i bröstet - på ett bra sätt. Jag kände mig sprallig och glad men behärskade mig något. Jag beslutade mig för att skolka idag igen, jag mådde riktigt dåligt igår på jobbet att jag aldrig vill dit igen. Jag har inte broderat på ett tag, inte heller har jag jobbat på min lilla projektbok i handarbete men det är mycket tankar nu. Jag vill bort från det teoretiska och satsa på mer praktiskt arbete. Drömma går ju men min ansökan till konstlinjen blev postad igår. Minsann vad jag är duktig! *klapp på axeln*

Idag var jag om än tokigare. Jag gick in och tittade på textilkurser man kunde läsa på universitet. Hittade till en sida med distansutbildningar i textilslöjd och minsann kunde man ju fortfarande anmäla sig, i och för sig en sen sådan men ändå. Varpå jag gjorde det. Oops. Jag blev själv väldigt förvånad. Men vad tusan, jag kan ju i alla fall försöka. Konst i all ära - textilslöjd är så mycket roligare. Tyvärr har jag aldrig gillat att sy kläder. Tror det hela bottnar i ett misslyckat projekt på textilslöjden i grundskolan när jag skulle sy en barnklänning och inte fick till sömmen mellan kropp och arm på en barnklänning. Jag känner mig som sagt väldigt crazy just nu. Men tänk så roligt.

Inga kommentarer: