samma vanliga jag

Jag har varit till frissan idag. Jag planerade att komma hem igen som en ny människa med en tokig frisyr och kanske lite färg men det var samma jag som kom hem - med kortare hår. Jag var enormt besviken den första halvtimmen, men när jag duschat och fixat håret "på mitt sätt" så var jag ändå nöjd och nu är jag mer än det. Jag känner mig mycket fräschare.

Efter lunchen satte jag mig mitt i vår stora säng i vårt ljusa sovrum med mitt korsstygnsbroderi i knäet och en tjejfilm på dvdn. Underbart. En gnutta skam väller över mig ibland men generellt sett kan jag slappna av och bara vara. Det är tråkigt att jag tvivlar över min förmåga och vem jag är. Det borde inte vara så. Jag borde kunna sitta med rak rygg och se på personen jag är idag, som den otroliga människa jag är! Det är lätt att börja se det i grått igen med tanke på allt jag har gått igenom och när jag inte vet var jag är på väg men här och nu är ganska bra ändå.

Inga kommentarer: