Kreativa jag

Det jag gör är inte ok tänker jag, jag borde göra något vettigare. Den här veckan har tre personer frågat vad jag egentligen gör om dagarna. Jag vet inte vad jag ska säga, att jag tar dagen som den kommer, att jag försöker att bara vara i nuet, att jag försöker släppa alla krav och måsten, men det låter riktigt illa i mina öron. Just nu lever jag ett lyxliv känner jag. Min kreativitet kommer sakta tillbaka och jag börjar känna mig mer som den jag egentligen är. Hur förklarar man något sånt till andra? Att jag mått dåligt så länge för jag försökt göra andra till lags, eller rättare sagt vad jag trott att andra vill istället för att fundera på vad jag egentligen vill.

Jag vill skapa, jag vill vara kreativ, jag vill arbeta praktiskt och det är inte vad jag gjort de senaste åren. Självklart är det därför jag mår och har mått dåligt under en längre tid. Men nu är det saker på gång, mitt kreativa jag ska komma fram och jag ska vara riktigt nöjd med den jag är.

Mitt handarbetande har kommit att bli väldigt viktigt. Min lust att brodera, virka och sticka växer för varje dag. Jag önskar att jag kan hålla det på en lagom nivå och inte förvänta mig allt för mycket av mig själv som jag alltid gör. Det finns tusentals bloggar där ute med duktiga handarbetare som kan mycket mer än mig men jag måste börja förstå att det är ingen tävling.

Inga kommentarer: