Min arbetshörna

Jag planerar att skapa en handarbetshörna här hemma. Tyvärr finns det inte så där väldigt mycket yta just nu men vi jobbar på att det ska bli det. Nyligen fixade jag mig två hyllor i köket som börjar fyllas med böcker och projektlådor. I en stickblog fick jag följande tips på hur man skulle kunna förvara sina stick- och virknålar.


Kanske kan jag byta ut sambons läskiga kaktusar som står och dammar i sovrumsfönstret. Men hittills har jag inte så många sticknålar, det är mest virknålar och synålar och de tar inte mycket plats.


Det vore mysigt om jag fick till mig en egen liten hörna. En kompis har en läshörna som jag är väldigt imponerad av. Hennes sambo fixade den som present på Alla hjärtans dag. När de flyttade ihop fick hennes böcker förpassas till kartonger vilket hon mådde väldigt dåligt över. Men nu har hon ett krypin med bokhyllor fyllda med böcker, en fåtölj och en liten tv. Otroligt mysigt!

Inga kommentarer: