Söndag

Jag ägnade dagen på IKEA med en vän. Shoppade loss som dottern skulle uttryckt det. Minstingen var mammig till tusen när jag kom hem. Hon fick "hjälpa till" att skruva lite möbler innan sängdags. Jisses vad vi kommer att få skruva. Det måste vara skruvbranschens största kund. Eller så gör de egna skruvar... tänkte inte på det.

Ingen söndagsångest idag. Eller jo. Men inte lamslagandes.

Som vanligt för jag en fortsatt fundering på framtiden och yrkesval. Jag har en utbildning. Så varför inte acceptera det. Nej, jag får ont i magen istället. Elever med problem. Elever som vill ha utmaningar. Planera schema. Bedöma hårt arbetande ungdomar. Jag har ingen lust att bli filmad på lektionen utan min vetskap. Kanske jag redan är det. Vem vet. Nä hu. Barn som inte äter. Barn som blir mobbade... en annan dag ska jag skriva ned det positiva med läraryrket. Idag blir det inte bättre.

Inga kommentarer: