Söndagsstickning

Visst att resten av familjen tycker att jag är aptråkig som sitter med min stickning men ack vilket roligt projekt det blev. 

Tyvärr blev det en miss i mängden garn så snart får jag ta en ofrivillig paus i några dagar. Tills jag kommer mig på stan igen. Eller shoppar på webben.

Kvinnan som hjälpte mig i butiken propsade på mig ett billigt men stickigt ullgarn när jag grävde bland merinoullen från Drops. Det säger sig självt. Nu har jag dessutom stickat med ett restgarn från Debbie Bliss. Farligt. Det är ju så mjukt och skönt. Därför funderar jag i två banor. Det första innebär att jag stickar på med det stickigt ullgarnet och det andra. Vet ju inte ens om jag ids sticka en hel filt. Alternativ två är att lämna tillbaka garnet som killar och sticks och köpa in några Debbie Bliss - garner. Dyrare. Men gosigare filt. Suck, alla dessa beslut! ;-)

Inga kommentarer: