Lördagmorgon

Godmorgon,
Det har varit så fullt upp att inga blogginlägg har levererats. Jag har filat på några men sedan kastat dem. Vem är intresserad av att höra hur roligt jag har på jobbet just nu? Med projekt på Skolverket, lärt mig om nya verktyg för lärande på distans och hur jag stöttar en ny kollega (som gör det hon ska till skillnad från mig). Om två veckor börjar kurserna och jag är inte där än. I huvudet bearbetas det för fullt men jag har ingenting på papper än. Som vanligt när det gäller mig. Detsamma gäller handarbetandet.

På kö:

  • Virkad filt.
  • Stickad halstub.
  • Fritt broderi.
  • En idé om några broderade tavlor med ett visst tema.


Plus att jag har börjat att läsa en bra bok: Nedkopplad av Susan Maushart.























En recension finns här:

http://www.litteraturmagazinet.se/susan-maushart/nedkopplad

Otroligt intressant ämne och bra skriven. Hon pratar om saker som får mig att fundera på min/vår livsstil.

Inga kommentarer: