Lin

Jag har ju två lingarn som ligger och samlar damm. Jättefina färger och jättefina garn. Som jag inte har hittat rätt mönster till. Jag har provat att börja virka eller sticka sjalar men rivit upp lika fort. De är lite för... hårda... för att jag ska vilja ha dem runt min hals. Jag är mer för mjuka och gosiga saker (som inte sticks).

Av en slump hittade jag en japansk bok på nätet som handlade om just virkning med lin. Ännu bättre var att den var riktigt billig som e-bok. 20 kronor är ju ingenting. typ. ;o) Tur att jag inte är en sån som hänger på loppis. ;o)


Nu tar det högst en dag innan den hamnar i min mail. Tänk vad mycket roligt jag ska göra nu när maken snart har semester. Bara några timmar kvar nu.

Jag gillar förresten min nya dator. Trots att maken inte tror det eftersom jag aldrig sitter vid den. Jag har istället blivit beroende av min smartphone. Det blir så när man har barn som inte låter en sitta vid datorn om dagarna. Kanske tur det. Näe, men nu ska jag faktiskt försöka ta mig tid för sånt. När maken också är hemma om dagarna. :o)

1 kommentar:

Gnistra i Norr sa...

Men åh, så läckert...den där huvudbonaden (vet inte vad jag ska kalla den) på framsidan av boken. *vill ha*