Sopa under mattan...


Idag har jag jobbat på ett litet designuppdrag jag fick för ett tag sedan med en sopkvast involverad. Så jag har under dagen försökt att göra en egen version av sopkvasten på bilden och det var svårt.

På tal om sopning så har jag funderat på det som hände i början av veckan. Rättegången jag skulle närvara vid blev ju inte av då det blev förlikning och min första tanke var "vad skönt!" men sen kom det något annat över mig. En konstig känsla. Jag har under de samtal jag gått på fått höra att jag ska lyssna på min magkänsla när det gäller hur personer mår, vilka som ger mig energi och vilka som tar energi ifrån mig. Jag kände på mig att min före detta svärmor verkligen hatade mig och nu har hon (i sin grav) fått diagnosen paranoid. Hon hittade fiender i alla och hon hatade verkligen mig. Det var ingenting som jag inbillade mig (som alla sa) och det stärker mig idag.

På grund av resultatet umgicks jag under måndagen med en person jag verkligen inte litar på och nu när jag har fått bekräftat att jag ska lita på min magkänsla så kan jag inte släppa det eller sopa känslan under mattan. Där befinner jag mig idag. Det var skönt att jag slapp vittna och jag fick bekräftat att hon var riktigt sjuk men sedan är jag säker på att det kommer mera framöver. Än är det inte över...

I have been doing some graphic design today involving a broom.

1 kommentar:

Linda sa...

Ibland är det nästan läskigt när ens magkänsla faktiskt bekräftas, för oftast handlar det ju om mer eller mindre trevliga saker. En del kan man påverka, andra inte och det är jobbigt.
Kram!