Paus i virkandet...





Under fredagen blev det bara fel med virknålen. När bebis tog en lång eftermiddagslur passade jag därför på att hjälpa dottern städa sitt lekrum och sedan släppa loss ritpennan. Jag doodlade lite (se bilderna ovan) och dottern gjorde collage. Sedan tog jag fram en ritbok jag köpt för inte så länge sedan. Den heter Anti-Coloring Book (Susan Striker) och innehåller små rituppdrag till barn. "Hur skulle din favoritrobot se ut?", "vad tittar människorna på?" och liknande uppgifter fast på engelska. Jag försökte anpassa dem till dottern och kom på några andra bra uppslag bland annat den med prinsesskronan nedan.





Dottern hade kloka tankar och fokuserade sitt ritande främst på det jag redan hade ritat som prinsessans hår och ramen till tavlan. Men det är precis som i klassrummet. En bra tanke är inte alltid bra i verkligheten den allra första gången. Då är allt nytt för både mig och dottern (eller eleven). Det gick ändå bra idag måste jag säga då dottern inte är riktigt återställd från sin febervecka.

Taking a break with the crochet: I did some doodling today and created som "anti-colouring"-pages inspired by the "Anti-Colouring Book" by Susan Striker for my daughter.

Inga kommentarer: