My Creative Space



Igår började jag sticka på en mudd. Jag stickade och stickade. Mitt humör blev sämre och sämre. Det var inte roligt. Jag blev inte glad. Efter en timme la jag undan sticknålarna och tog fram virknålen. Humöret vände. Nu är jag på gång med en egen tanke. Ingen mudd och heller inget amigurumidjur. Vi får se vad det blir av det hela.

Det börjar dyka upp en massa lärarjobb att söka och jag får som vanligt panik. Mest för att jag inte känner mig redo. Jag är mammaledig. Jag har inte behörighet att söka de gymnasielärarjobb jag vill ha. Men störst är nog klumpen i magen som gäller rättegången. Men jag virkar vidare.

I started to knit yesterday. After a while I realised that it made me feel bad. I stopped and stated to do som crochet and was feeling much better. I am trying something new and we will see what the finished product will be.

1 kommentar:

Seaweed and Raine sa...

Gorgeous Yarn!!! That is a lot of chain stitches... can't wait to see what you are making!