Förhoppningsvis behörig...


Igår satt jag och filade på ännu en jobbansökan. Nu har jag fått ganska klart för mig vad som gäller med min lärarbehörighet. Förutom min grundskollärarexamen kan jag ansöka om komplettering för undervisning på gymnasiet. Jag ska därför försöka samla ihop alla mina papper och studiemeriter och skicka in allt till Skolverket i augusti. Förhoppningsvis tycker de, precis som facket och rektorerna jag varit i kontakt med, att jag har behörighet att undervisa på gymnasiet i matematik. Vad skönt det vore att få det på papper!

Jag vill till gymnasiet. Det är där jag hör hemma som lärare. Punkt. Sedan har jag ju så mycket annat för mig just nu...

Hopefully qualified: I am writing on another job application. :o)

4 kommentarer:

Gnistra i Norr sa...

Klart att det är där du hör hemma! Håller tummarna för dig att det går vägen.

//Jeanette

Hulda sa...

Gymnasiet är skitskoj att jobba på!! Håller tummarna för dig Hälsningar gymnasieläraren (sv/sv2/ps) :-)

Linda sa...

Älskar den där bilden, "Find x!" Hahaha!
Åh, ännu en jobbansökan? Vad spännande! Du har så mycket kuligt för dig så en annan inte fattar hur du har tid och ork! :o)

Anna W sa...

Tack för alla tumhållningar.

Hulda: Jag har vikarierat i två år på gymnasiet och jag gillade det verkligen.

Linda: Visst är den rolig!!! Angående tid och ork så kanske du ska titta dig själv i spegeln fru "jobbar halvtid, har två exraknäck och har fått en bebis för BARA fyra månader sedan!!!" Hur orkar DU??? (Kram!) ;o)