En ny "art journal"



Det här är en slags skrivbok som jag just har börjat med. Det är meningen att jag ska fylla den med mina tankar i form av text, lite collage och lite ritat. En "art journal" kan man nog säga. Som en blogg men utan dator.

Jag gick tillbaka till mina allra första inlägg på bloggen här om dagen och såg var jag befann mig för två-tre år sedan. Många av inläggen var väldigt lika de jag skriver nu. Det var då jag började fundera på att göra något annat än att vara doktorand. Jag skickade in en ansökan till ett vikariat som mattelärare på gymnasiet (som jag fick), en ansökan till konstskolan (som jag kom in på) och en ansökan om att gå textillärarutbildningen (som jag också kom in på). Jag valde att vikariera på gymnasiet för att se om det var något för mig och jag trivdes ju. Men är det verkligen vad jag ska satsa på?

Nu drömmer jag ju om att göra något helt crazy - inte för att bli stenrik eller för att göra karriär - utan för att vara den jag är innerst inne. Jag utbildade mig inte till lärare för lönens skull utan för att där var man garanterad ett jobb. Jag hoppade inte på doktorandtåget för att göra karriär utan för att i slutändan få jobba på förlag och skriva läromedel. Det har alltid varit hjärnan som fått styra istället för hjärtat. Kanske det är dags att jag börjar lyssna på hjärtat och känslorna inombords...




1 kommentar:

minelli sa...

Vet du vad?
Du är modig du!
Kram!