Dag 9: Viktig person



Journal Prompt 9: Choose another person who is vert significant in your life right now. It can definitely be the same person that we wrote about on day 3, but I chose to do someone different. Anyway, this prompt is going to be all about those wonderful adjectives, and typography. Describe your special person with as many words as you can fit. For each word, try to use a different font or writing style. This is a great way to practice fun typography

Idag gjorde jag dag 2 OCH 9. Lite tokigt kanske men jag ville bli utmanad på dagen och därför inte ha möjligheten att fuska. Den person som betyder mest i mitt liv är min dotter Emma. :o)

Translation: Today I did Day 2 AND 9. A little crazy perhaps but I wanted to be challenged on the day and not have the possibility to cheat. The most significant person in my life is my daughter. :o)

2 kommentarer:

Linda sa...

Ja, jag blev lite förvirrad när jag gick in på hennes blogg och såg en massa dagsutmaningar! Trodde hon publicerade dom i förväg, men nu kan man alltså säga att du är "ikapp"? :o)
Vilken bra övning! Själv hade jag nog haft svårt att komma på olika typsnitt för varje adjektiv. Nu inspirerar du mig igen! Blir ju sugen på att införskaffa sådant där härligt ritblock och en massa pennor! :o) Var evigheter sedan (gymnasiet?)jag ritade/målade!

Anna W sa...

Jo, men jag måste liksom göra dag 3 till 8 också... kanske man kan göra två per dag de gånger som det funkar...

Vad gäller typsnitt så finns ju webben till hjälp. ;o)

Köp dig ett spiralblock med lite grövre papper och en penna. Så har du iaf det hemma. :o)