S som i sköldpadda och städning




I helgen blev det till att virka. Jag gillar att virka. Sju runda, virkade saker blev det. Om allt går bra ska det bli en sköldpadda. Färgen är lite mesig (ljusgrön och grå) men jag tog det som fanns i garnlådan.

När tusan hade jag tänkt att jag skulle hinna skriva en bok? Den här veckan har jag haft svårt att få tid till att skriva blogginlägg, handarbeta, läsa - ja ungefär allt som jag tycker är kul. Flödesskrivandet om mornarna har kommit väldigt långt ner på prioriteringslistan.

Utvecklingssamtalen har tagit mer på krafterna än jag trodde. Magen har varit i uppror (Nej Linda jag ger inga detaljer ;o) men det har mest varit ren SMÄRTA) och dagens middag bestod av fil och flingor och sedan låg jag under en filt. En ställning jag antagligen legat kvar i hela kvällen om inte mina föräldrar hade ringt och annonserat ett besök imorgon. Det blev att stiga upp med ond mage, rensa tvättlinan och städa toaletten och det var ju bra att få det gjort. Att de inte hälsar på oftare, jisses vad fint vi skulle ha här hemma. Hehe.

Inga kommentarer: