Mer färg!

Jag gillar färger (och nej, det är inte jag som tagit bilden) och blir glad av att se fina färgkombinationer. Istället för att använda mig av mer färg har jag fastnat i det gråa, svarta, vita och bruna fältet känns det som. Dottern klär jag i rött och grönt och gult men själv går jag omkring i just brunt, grått och svart. Se bara på bloggens huvud. Usch vad trist egentligen. Samma gäller mina kreativa projekt. Häromdagen satte jag mig ned och skulle läsa en faktabok. Istället för att ta fram blyertspennan för att stryka under bra tankar från författaren så tog jag en röd tuschpenna. Det blev plötsligt mycket roligare att läsa. Jag har samma tankar om mina handarbeten. Sköldpaddan (som verkar ha gått i vintervila) är liksom grågrön och småtrist. Jag har lite tankar om framtida projekt med mera färg. Vi får se hur det blir.

Inga kommentarer: