Men suck...



Måste man ge sig på trötta småbarnsföräldrar?

http://www.expressen.se/kronikorer/katerinajanouch/1.1322192/katerina-janouch-ryck-upp-er-sluta-gnalla

Jag tycker det är jobbigare att lyssna på alla som gnäller om sitt tråkiga arbete, att semestern snart är slut när den knappt börjat eller att vädret är såååå dåligt när det faktiskt är höst och det ska vara blåsigt och regnigt och inte alls 25 grader varmt och strålande sol. Ingen borde väl gnälla egentligen men hallå vi är alla mänskliga. Åter igen SUCK!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart vi är mänskliga. Inga supermänniskor som ska klara allting tipptopp. Vi lär oss aldrig bara att vara just mänskliga, att få lite perspektiv ibland. Det gäller inte bara småbarnsföräldrar, utan alla människor i sina olika livsstadier. Gnälla kan man, gör man och bör man. Men perspektivet är nyttigt att hitta tillbaka till emellanåt.
Kram!

Anna W sa...

Jag vet, men jag tar tyvärr åt mig. Man ska ju vara så - fult ord - lycklig som förälder vilket inte alltid stämmer. :o) Kramkram.

Anonym sa...

Jag var rädd för det, då du är som en svamp vid sådana saker, men som teflon när det kommer till allt den positiva du är och gör! :o)

Föräldraskapet skönmålas ju tyvärr som så fantastiskt och gullegulligt, när det väl är bland det tuffaste man ställs inför i livet. Ansvar för ett helt nytt eget litet liv! Visst gör du ett helt fantastiskt jobb? Inse det! :o)
Kram!
Och vänta bara tills det blir min tur...jäklar vad det ska bli gnäll i stugan!