P som i parkering och p som i plask


En av mina kollegor såg rätt igenom mig idag. Det var lite otäckt. Hur är det med dig idag? Och han menade det verkligen. Jag orkade inte ta på mig min mask och det var skönt det med. Att kunna vara sig själv oberoende av dagsform.


Jag saknar att kunna åka bil till jobbet så jag hoppade i bilen idag, lämnade på dagis och vipps iväg. Jag hittade ingen parkering! Det var fullt. Jag övervägde att ställa bilen på andra sidan stan men insåg att det var dumt med tanke på att det är närmare att åka hem med bilen. Vilket jag även gjorde. Hem och slet på mig regnkläderna och sen iväg på cykel. Det är tur att jag bor så nära. Jag var tvungen att cykla förbi dagis en sväng eftersom jag glömt Emmas regnjacka i bilen. Jag insåg hur tokigt det såg ut när en mamma som just lämnat sitt barn på dagis ropade - "jag tror du glömt ditt barn..." Hm, nej ropade jag tillbaka hon är redan på plats däremot inte hennes regnjacka. He he. Hade varit ganska kul annars. Man har ju fått höra historier om föräldrar som åkt till jobbet och har barnet kvar i bilen bland annat...

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, lite småkul att se framför sig: Åker med bilen till jobbet. Kommer tillbaka efter ett tag och pedalar iväg på cykel istället! :o)
Och tänk varianten att hämta barnet och lämna regnjackan? Allt är möjligt! :o)