Veckan

Tisdagen var helt kaotisk. Eleverna var inte alls med mig. Onsdagen var helt ok, men lång och full av logistik och spänningsmoment. Idag säger kroppen "stopp och sluta!". Men vad göra när det inte går? Jag kan gå hem tidigare idag. Redan vid lunch, men så har jag en fredag att förbereda. När jag är färdig med det drar jag hem!! Sen var det ju det att jag aldrig blir riktigt färdig. Vissa saker tar tid. Jag är sån. Åker jag hem hamnar jag i soffan. Orkeslös. Efter tre hektiska dagar kanske det får vara så. Hur var det nu? Vara snäll mot dig själv? Ta hand om dig själv? 

Heja Anna! Du har snart klarat ännu en vecka! Yay! Se framåt! Du klarar ju det här! Det funkar ju galant! Alla lärare upplever samma sak, du är inte ensam om kaoslektioner... Trots att det känns så. Igår var det ju kollegan som sprang som en tätting med glömda papper och missade tider. Det är så det är!!! Lugn å fin! Snart helg! Kram!

Inga kommentarer: