Vad händer?

Så har jag kommit till insikt. Det här jobbet är inte för för mig. Jo, jag försöker, det gör jag. Men det funkar inte i längden. Så helgen har handlat om att landa i något slags beslut. Ett beslut jag egentligen tog redan i fredags men som jag gång på gång försöker förändra. Ett beslut jag egentligen tog för 15 år sedan men ville motbevisa genom att ta det här jobbet. 

Jag ska göra det jag är bra på. Det gör jag inte i det här läget. Istället trycks jag allt längre ned, förminskar migsjälv, får mig att tro att det är mig det är fel på - men det är ju inte det. Jag kan och jag duger. 

Nu gäller det att få ett bra avslut. Och hur gör jag det när jag normalt bara rusar därifrån. Jag måste ge även det tid.

Ångest. Men känslan är ändå att jag gör det rätta. För att jag inte ska haverera och bli en blöt fläck. 


Inga kommentarer: