Ett jobb!!!

Äntligen har jag mig ett jobb! En tillsvidareanställning! Mitt inre slår volter av lättnad och lycka! Det tog mig bara 14 år. Men jisses vilken resa jag har gjort! Psykiskt och fysiskt! Nu ska jag ge mig några år på tjänsten, landa och hitta tryggheten som jag letat. 

Jag har under dessa 15 år drömt, följt magkänslan, blivit besviken, blivit stärkt, tvivlat, ångrat, tagit en massa konstiga beslut och ändå känns det som om jag var tvungen att göra allt det där. För att hamna just här. 

Visst, drömjobbet är egentligen något annat. Det vet jag. Men jag kan göra nåt bra på det här jobbet också. Kanske till och med bättre än "drömjobbet". Det här jobbet kan utvecklas och bli mitt drömjobb!

Nu är det några veckors sommarlov, och jag har redan märkt av en lättnad inombords. Mindre stress och mindre ångest. Fler skratt och mer energi. Fortsättning följer. :-)

Inga kommentarer: