AEDM 2014

Så var det dags! Hade som helt glömt bort min favvoaktivitet i novembermånad. AEDM. Istället skrev jag, fylld av ångest, upp mig på NaNoWriMo. Dvs "skrivalldelesförmångaordpåenmånad"-utmaningen som alla skrivare glatt hoppar på varje år i november. 

Ångestnivån för att skriva ligger på 500bpm. 

Så nu fortsätter jag att strunta i den drömmen ännu ett tag. Jag jobbar hellre med konstnärsdrömmarna. 😝

Dagens konst blev dotterns ansiktsmålning till kvällens party. Halloween. Jag gillar det egentligen inte. Ränna omkring på gatorna och tigga godis med blodiga ansikten eller skelettutstyrslar. Nej, jag är inte heller förtjust i alla dessa döskallar som är så poppis både på konstskolan och utanför. Döden är inte min vän. Nej.

Jag lyckades vända det (i mitt huvud) och målade ett halvt skelettansikte med blommor och hjärtan på. Istället för blod och köttslamsor som önskades från början. Alla blev nöjda i slutändan: 


Over and out. /AW

Inga kommentarer: