Sjukstuga

Det känns som vi kan det här nu. Hela 2013 hade temat sjuka barn och så klart fortsätter detta under 2014. Varför inte liksom?

Jag som borde få fokusera på mig och min hälsa är nu passupp åt treåring med magsjuka. Min terapeut sa det så bra: Jag har aldrig tid att tänka på mig själv. Imorgon ska maken ta ut vab. För jag ska till min psykoterapeut.

Att påbörja med ett handarbets-/målningsprojekt känns väldigt långt bort. Trots att jag vet att det är just det jag borde börja med. Att sätta mig ned och skriva känns ännu längre bort. Tror jag ska fundera på några små projekt att ta itu med. När sjuklingen är frisk och på förskolan det vill säga. Just nu är det inte alls läge. Jag kan inte slappna av på det sättet när barnen är i närheten. Det går bara inte. Det skulle ändå kännas dumt att maken var hemma med sjuklingen när jag nu är hemma. Kanske jag tänker fel. Eller fel. Jag tänker inte på mig själv i alla fall.

Jag ska försöka använda bloggen som ett bollplank framöver. Vi får se hur det går...

Inga kommentarer: