Matematiklärare



Egentligen är det väl inget nytt jag har att komma med. Egentligen. Det är bara mina tankar som har snurrat runt runt i några år. Tillslut har de landat. Jag kom till insikt i morse. Vad är det jag kämpar emot? Jag har en utbildning som lärare i matematik och no. Jag har alltid velat bli matematiklärare. Då är det väl på tiden att jag jobbar som det. Och bara det. Matematiklärare. Inte lärarutbildare. Eller webbutvecklare. Eller fortbildningskonstruktör. Ren och skär matematiklärare. Bara det. På deltid. Göra matematikundervisningen vettig. Som jag vill ha den. Om det sen blir en lärobok av det. Eller lärarutbildare av mig. Så får det komma sen. Varför håller jag på och genar hela tiden? Försöker ta den snabbaste vägen. Det hjälper inte mig. Ingenting alls.

Jag ville bli lärare för att undervisa matematik. För att göra det på mitt sätt. Då är det på tiden att jag gör det också!

Inga kommentarer: