Måndagmorgon

Två sjuka barn hemmavid. Vi går in på andra veckan nu. Tanken var att jag skulle stanna hemma men maken skickade iväg mig på jobbet. Jag tackade så mycket och gick iväg. Jag har en hel del att göra på jobbet. Men vem har inte det. Om jag har dåligt samvete? Inte alls! Han ska till Umeå senare i veckan och Kroatien i helgen. Så jag får min beskärda del senare. Jag ordnade med tid hos läkare och ringde dagis och allt det där innan jag gick.
 
Jag har bokat in mig på en helgkurs i målning. Nu är det dags! Jag tror det skulle släppa loss en hel del för mig. Jag hoppas iaf det. Stickning och virkning i all meditiv ära - målning känns mindre uppstyrt. Inga mönster. Bara kladda med färg. Nu ska jag vara kreativ på ett annat plan. Lektionsplanering står på schemat hela dagen.

2 kommentarer:

Linda sa...

Åh vad kul med målarkurs!!

Anna W sa...

Japp! Det ska bli jättekul! Inte måla av stilleben eller solnedgångar. Måla innifrån hjärtat med färger man tycker om. Abstrakt och bra. ;o)