Melissa Horn

Melissa Horns stämma ljuder ut ur högtalarna. Tänk att jag missat henne. En kvinnlig Winnerbäck. Jag fastnar för flera av låtarna. Spelar dem om och om igen.




Jag går i vinterskor på hösten
Alltid förberedd för storm
Jag kan tänka till det knappt finns nåt kvar
jag har känslor utan uppehåll
Jag har förlorat en tävling
men vunnit ett vad
har bestämt att stå helt utanför
det där som jag blir ledsen av

Jag saknar dig mindre och mindre
det kommer annat emellan och det är bra
men jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dig en vacker dag.  


När jag träffar gamla vänner 
har jag ingenting att säga dem
De ställer för många frågor 
och jag jag bidrar inte med nåt
jag kan ångra det lilla jag säger 
eller dra ett allvarligt skämt
jag tycker mig höra vad de tänker
är hon så där jämt

Jag saknar dig mindre och mindre
det kommer annat emellan och det är bra
men jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dig en vacker dag

Jag kan sitta själv i parken
till solen ändrat färgen i mitt hår
Jag kan offra allt jag har för ingenting
jag sträcker mig så långt det går
men jag behöver dig 
kom hit och rör om
jag behöver nåt att skriva om. 


Jag saknar dig mindre och mindre... 

Inga kommentarer: