Fredag

Min blomrabatt har börjat leva ett eget liv. Förra året sådde jag frön av Fjällvallmon som jag fått av grannen (med de gröna fingrarna). Inget hände på hela sommaren. Nu däremot. Nu växer där upp flera fina plantor med en massa knoppar och vissa har slagit ut. Gissa om jag är förvånad. ;-)

Idag är det äntligen fredag. Svägerskan kommer förbi senare idag och ska stanna och se fotbollen ikväll. Alltid lika trevligt. Att hon sedan passar på att handla mat innan hon kommer är ju inte helt fel... Hon tar även med sin stora härliga schäfer som barnen älskar. Tänk er världens goaste nallebjörn fast i hundform. :-)

Noll handarbetande har det blivit den här veckan. Jag rev upp sjalen. Igen. Nu ligger garnet inpackat i skåpet. Jag vägrar ta fram det. Eller något annat för den delen. Barnen tar all min energi just nu. Vi pratade igår om hur det ser ut om tre år. Minstingen är då nästan fem. Stora tjejen nio. Det är inte långt bort. Något som kan vara svårt att tänka sig idag mitt i småbarnslivet...

Inga kommentarer: