Förskott

Innan jag ens har något att fira bestämmer jag att allt kommer att gå bra och att jag får jobbet som jag bara fått preliminärt besked om. Inga papper är påskrivna. Jag vet ingenting egentligen. Ändå skickade jag idag iväg en beställning på en efterlängtad pryl. Det svider rejält i plånboken. Får ta av sparade pengar för att betala men det är det förhoppningsvis värt. Jag har dragit ut på inköpet alldeles för länge tyvärr.

Vad? Jo, det blev en ny bärbar dator. Den gamla orkar kanske med Bompawebben framöver - om ens det. Strömkabeluttaget är glappt och den är seeeeeg.

Jag funderade på att vara ekonomisk och köpa mig något liknande den jag har idag. Sedan insåg jag att jag inte varit nöjd med den från dag två. Så jag har spanat in så att datorn har allt jag vill ha och faktiskt orkar vara med ett tag framöver. Tyvärr blev skärmen storleken större än den jag har idag men man kan inte få allt. Det blir inga datorstunder i soffan framöver och siktar in mig på köksbordet.

Nu hoppas jag att det löser sig med jobb. Annars känns det väldigt surt att ha köpt sig en present. Fast å andra sidan så behöver jag kanske en muntra-upp-mig-present då. ;o)

Inga kommentarer: