Storkok


Igår låg jag däckad med min vanliga magont hela dagen. Fick inte behålla nåt. Jag var heller inte särskilt hungrig och vägrade gå in i köket överhuvudtaget.

Idag är det tvärtom. Jag gör storkok. Vi har pratat om att göra mer mat för att frysa in och ha till lunch. Idag blev det ett första försök. Dubbel sats av grönsaksgratäng och tortellinigratäng. Den första omgången står redan i ugnen. Jisses vad duktiga vi är. ;-)

Innan nio imorse hade jag även dammsugit, startat både en tvättmaskin och en diskmaskin samt fyllt bilen med skräp till återvinningen. Jag har även tömt bilen under dagen OCH pantat burkarna. Maken har bytt däck och gjort vårfint ute.

Det är kanske bra med en dag i sängen ibland. ;-)

1 kommentar:

Linda sa...

Jisses, ta det lugnt! Du får ju en annan att framstå i dålig dager! ;o)