Orka!!!

Jag vaknar väldigt tidigt varje dag men ligger oftast kvar i sängen. Det brukar inte vara någon idé att stiga upp. Ettåringen är nämligen precis likadan som hennes syster var när hon var lika gammal. Minsta ljud på morgonen och hon vaknar och vägrar somna om. Det kan vara att man hostar, går på toaletten, vänder sig i sängen osv...

Ta en sovmorgon någon gång!!! Men inte förstår hon det.

Annars är morgonen den bästa tiden för mig att göra mina egna grejer. Läsa de bloggar jag följer. Skriva något inlägg på min egen blogg. Handarbeta lite. Tänka. Andas.

Nu ligger hon där uppe och pratar med sig själv. Jag vägrar hämta henne. Klockan är inte ens sju. Alla andra sover. Tar jag upp henne är det noll egentid som gäller. Det är välling, blöjbyte, lek och bus. Orka! Jag vill få vara själv en liten stund till.

Det finns ett stort behov av den där semestern som kommer närmare och närmare. Maken säger att det är ett friskhetstecken. Att jag får vara less på tillvaron, trots att jag "bara" går hemma hela dagarna och tar hand om barn. Att jag behöver få sakna också för att må bra. Och det kommer jag att göra när semestern kommer. Sakna i mängder. Och må bra. :o)  



Inga kommentarer: