Håret

From www


Kort eller långt. Färgning, toning, slingor eller som det är. Uppklippt. Lugg eller inte. Alla dessa beslut. Jag har testat allt. Det smidigaste är att ha en halvlång page. Absolut inte uppklippt. Ingen lugg. Mitt hår hamnar ändå i en tofs på huvudet. Har alltid gjort. Jag har för många virvlar i luggen för att det ska fungera. Jag lovar. Jag har försökt.

Det skulle vara kul att ha lite länge men jag kommer aldrig dit. Det blir bara en halvlång page. Det verkar vara mitt max. Jag testade hårfölängning en gång.

Varje gång jag är hos frisören säger jag åt dem att jag INTE vill ha uppklippt. Mitt hår blir alldeles tokigt efter någon vecka annars. Det börjar leva ett helt eget liv kan man säga.

Det mest intressanta när man går till en frisör är detta med färgning/toning. Jag beställer oftast bara en klippning. Ändå ska frisören påpeka hur mycket bättre frisyren skulle se ut om jag satte dit lite färg. Jag kommer därför oftast hem med en burk färg. Nu står det två burkar i badrummet. Visst kan de har rätt. Att man ser bättre ut med lite färg men... kan man inte få vara som man är?

Jag som väldigt sällan sminkar mig och kör den naturliga looken jag borde ju inte färga håret då heller. Men jag har alltid gjort det. Inte alltid alltid. Ibland tycker jag att håret ska få vila lite också. Då kan jag leva med lite utväxt. Så farligt är det ändå inte. Det är inte så att det är en stor skillnad. Nu tror jag faktiskt jag ska våga vägra färga håret ett tag. Min råttfärg får duga. ;o)

Men visst är det lite konstigt? Att frisören ska påpeka detta just när man är färdigklippt och ska vara jättenöjd med sin nya frisyr. Jag vet att de vill tjäna pengar men är det ändå inte viktigast att kunden är nöjd? En gång satt jag hos frisören och hon pratade i en kvart om hur viktigt det är att köpa "riktigt" schampoo hos dem och inte i matbutiken. Orka. Förr i tiden tvättade man håret i såpa...



Inga kommentarer: