Drömjobbet


I have found my calling! Hur man nu säger det på svenska. Jag har hittat min grej! Har jag tur behövs det inga fler akademiska poäng och heller ingen ny examen. Jag som inte trodde att detta skulle vara möjligt men det finns just nu mitt framför näsan på mig. En dörr har öppnats på glänt.

Arbetsprovet jag håller på med är så otroligt roligt. Det riktigt bubblar inombords. Det här var min dröm för tio år sedan. Det här var ett var mina stora mål och här sitter jag nu. Om det går bra har jag möjlighet att göra det på riktigt.

För er som läser som inte vet vad jag pratar om. Det handlar om läroböcker.

Tyvärr är det inget heltidsjobb. Tyvärr är det inte en tillsvidareanställning. Men jag är bara så glad över att ha hittat rätt. Min grej! :o)

Nu hoppas jag bara att min potentiella arbetsgivare också ser att det här är min grej och vill ha mig. Hoppas hoppas.

Inga kommentarer: