En påse



Igår glödde virknålen kan man säga. Maken blev paff när han kom hem efter en tvspelskväll hos en kompis. Där satt jag med en färdigvirkad påse.



Det här var vad jag hade planerat att använda lingarnet till. Handtaget blev jag väl sisådär nöjd med men det går att justera. Färgen och håligheterna blev perfekt.

Idag har jag varit på utvecklingssamtal på dagis. Vi kom fram till att det måste bli någon slags förändring till hösten då stora tjejen inte alls mår bra av att vara där så lite. Hon blir alldeles stressad och hon saknar sina rutiner. Hon är en dagistjej ut i fingerspetsarna och ingenting jag gör här hemma räcker till för att fylla ut tomrummet hon känner. Då får man säga vad som helst om att syskon ska vara hemma med mamma och småsyskonet och att dagis inte ska vara en förvaring. För min dotter är det ett straff att vara hemma om veckorna när kompisarna är på dagis. Hon är riktigt arg och besviken. Enligt personalen finns det lösningar på problemet och jag ska göra mitt bästa för att min stora tjej ska må så bra som möjligt!

Min lista av saker att göra framöver:
Virka
Pyssla om barn
Skicka in jobbansökan
Sy
Brodera
Städa
Äta
Sova

Inte så konstigt att jag vaknade riktigt glad idag. Bara roliga saker att göra förutom städningen som ständigt ger mig dåligt samvete. ;o)

A bag: I have made a bag over an evening and I like the result. My big girl needs more time at day care to be the same girl again, I have to fix it and I have a plan! Otherwise I have some crafting, playing with my daughters, cleaning, eating and sleeping on my To do-list. Feels good!

5 kommentarer:

Gnistra i Norr sa...

Vad fin! Hur snabb är du egentligen :-)

Anna W sa...

Tack! Inte så snabb egentligen men när barnen hade somnat, maken var hemifrån och Sömnlös i Seattle var på tvn - då gick det undan. ;o) Lite mer än fyra timmar tog det.

minelli sa...

Åh vilkenhärlig fruktpåse! Får man beställa en sådan?

Anna W sa...

Minelli: Jag mailar dig. :o)

Malin på pastill.nu sa...

Vilken fin påse, vad duktig du är! Och hjärtekatten är så fin, så fantastiskt fint projekt!

Usch, känner med dig ang. Syskontider, vi har haft liknande bekymmer, lång historia, men nu är det bättre.

Jag har en wacoom bamboo fun special adition medium. Hade klarat mig med en small då min laptop är så liten så det blir ganska yviga rörelser :)