Handarbete och barn

Jag älskar ju att handarbeta. Men vissa former av handarbete fungerar inte alls när man har riktigt små barn. Som att brodera. Det kräver ett visst lugn och lite mer space med alla trådar som ligger överallt. Att sticka fungerar bättre. Om det inte är strumpstickor. De har en tendens att åka ur hela tiden för mig när jag är lite stressad. Att rita eller pyssla fungerar bara när hon sover för jag måste vara i ett någorlunda avslappnat tillstånd. Att skriva fungerar inte alls när barnen är omkring mig.

Virka däremot är guld värt. Man har en ögla att hålla koll på. Ett nystan som hänger med vart man än går. Perfekt! Nu är jag inne på min andra disktrasa. Den första har jag gett bort. Det projektet passar perfekt att dona med samtidigt som man jollrar med bebis vid sidan om eller rent av i knät. Effektiv virktid är ganska kort men jag kan iaf ha något i händerna. Hon däremot önskar ha det jag gör i sin mun och kämpar på för att få grepp om och föra det till munnen. Garnet får sina duster men det är helt ok. :o)

Inga kommentarer: