Chocolate



Jag har alltid älskat choklad. Förutom när jag var gravid denna gång. Då har jag inte kunnat njut av det alls. Nu kan jag äta det utan att må dåligt men nu vill jag ha det när jag mår dåligt istället. Idag tyckte jag synd om migsjälv och drack en kopp varm choklad och kände mig genast bättre. Jag lovar! För några dagar sedan var jag riktigt arg och tog några bitar av vår hemgjorda ischoklad, ok MÅNGA bitar, och ja det kändes bättre. ;o)

¤¤¤¤

I have always loved chocolate. Except for when I was pregnant this time. Then I could not enjoy it at all. Now I can eat it without feeling bad but now I want it when I am feeling bad instead. Today I was feeling sorry for myself, had a cup of hot chocolate and felt better at once. Really! Some days ago I was so angry and had some pieces of our home made ice chocolate, well ok, MANY pieces and yes it felt better. ;o)

2 kommentarer:

Linda sa...

Det är väl nåt ämne i chokladen som ska trigga välmåendegrejs har jag hört! Och visst verkar det så? :o)

Anna W sa...

Jo, synd bara att det håller i sig så kort tid. Och att vågen reagerar vid för stort intag. ;o)