Glada monster



Det är inte lätt att ta kort på ett par glada monster. De verkade liksom kikna av skratt den här morgonen när solen lyste och de befann sig på pockethyllorna redo att användas. Det ljusblå monstret var helt omöjlig. För visst ser de lite väl glada ut för att vara små monster? ;o)





Mönstret har jag hittat på bloggen 365 saker du kan slöjda. Ett bidrag från Annika på Virkverket.

Jag har tagit på mig uppdraget att lära en grupp elever på skolan att virka amigurumis. Så här framöver måste jag ju virka några olika figurer att lägga till min samling för att inspirera dem. Och för att träna teknik. Har beställt några nya böcker också. Här ska virkas och det ska bli jätteroligt!

3 kommentarer:

Linda sa...

Ååh, de där är så fräcka!!

Anna W sa...

Virkas i bara två delar. Kanske nåt för dig? ;o)

Linda sa...

Bara två? Då kanske de kan funka även för mig ja! ;o)